فروش مخزن آب فروش مخزن آب .

فروش مخزن آب

شستشوي مخزن آب

شستشوي مخزن آب و نظافت آن، يكي از كارهاي واجب است كه براي حفظ كيفيت آب و از آن مهمتر سلامت افراد، بايد به صورت دوره‌اي انجام شود. مخزني كه آلوده شده باشد؛ باعث ايجاد بيماري مي‌شود و سلامت خانواده شما را به خطر مي‌اندازد، چرا كه آب آشاميدني ارتباط مستقيمي با زندگي انسان دارد. بنابراين حفظ بهداشت مخزن آب با آگاهي از مراحل و فرآيند صحيح ضد عفوني كردن مخزن، اهميت زيادي دارد كه در اين مقاله به بررسي كامل آن مي‌پردازيم.

چرا بايد مخزن آب خود را تميز كنيم؟
آب شرب شهري داراي املاح گوناگوني است كه در زمان نگهداري بلند مدت، ته‌نشين مي‌شود. ورود و ته‌نشيني اين املاح در مخزن آب، باعث جرم گرفتن بدنه و كف مخزن مي‌شود. به همين دليل، براي حفظ كيفيت آب، نظافت منظم مخزن‌ها اهميت دارد.

در واقع شستشوي مخزن آب، يك بخش ضروري از اقدامات بهداشتي آب و كنترل بيماري است كه اگر به درستي و به صورت منظم انجام نشود؛ حتي زماني كه از منبع آب در جهت آبياري استفاده كنيد، موجب تكثير باكتري و بيماري‌هاي خطرناك مي‌شود. ضمن اينكه شستشوي مخزن، باعث افزايش كيفيت دوام و طول عمر مخزن نيز مي‌شود.

شستشو و تميز كردن مخزن آب
خدمات تميزكاري مخزن توسط كارشناسان در اين زمينه انجام مي‌شود و مراحل خاص خود را دارد. اما به طور كلي، در دو حالت امكان تميز كردن درب مخزن وجود دارد كه اين دو روش بر اساس حجم مخزن در نظر گرفته مي‌شوند:

1. زماني كه امكان ورود به داخل مخزن به دليل ابعاد و يا سايز درب آن وجود ندارد:

در اين روش، ابتدا با خارج كردن مخزن از مدار به كمك سيستم لوله كشي باي‌پس (Bypass piping system)، مخزن را به طور كامل تخليه كنيد. سپس ديواره‌ها و كف مخزن را با استفاده از جاروهاي دسته بلند، آبكشي و تميز كنيد.

بعد از آبكشي مخزن با مايع ضد عفوني، مخزن را شستشو دهيد و به مدت يك روز آن را رها كنيد تا به خوبي ضد عفوني شود. پس از گذشت اين مدت زمان، مخزن را مجدد تخليه كنيد و با تميزكاري و آبكشي، فرآيند تميز كاري به اتمام مي‌رسد.

2. زماني كه امكان ورود يك فرد به درون مخزن در جهت لايروبي وجود دارد:

در اين حالت، يك شخص وارد مخزن مي‌شود و با تجهيزاتي مانند سيم ظرفشويي، اسكاج و بُرس اقدام به تميز نمودن مخزن مي‌كند. در اين روش، درصد مواد ضد عفوني كننده بايد به درستي و اندازه باشد، زيرا ممكن است باعث آسيب رسيدن به ريه فردي باشد كه مخزن را تميز مي‌كند.

مراحل تميزكاري در زمان ورود يك فرد به مخزن، همانند روش قبلي انجام مي‌شود و در اين روش كيفيت شستشوي مخزن بسيار بالاتر است. اما بايد توجه داشته باشيد تا فردي كه به فضاي محدود مخزن وارد مي‌شود، آسيب نبيند.

مراحل شستشوي مخزن آب
شستشوي مخزن آب در هر دوره (معمولا ۱ سال)، يك بار انجام مي‌شود. در صورتي كه مخزن به مدت زيادي بدون شستشو باقي بماند، امكان ايجاد باكتري در آن به وجود مي‌آيد. يكي از خاصيت‌هايي كه باكتري‌ها دارند، تكثير بسيار زياد آنهاست (به گونه‌اي كه در هر ۱۵ دقيقه، دو برابر مي‌شوند.)

در ادامه مراحل و نحوه شستشوي منبع آب را به ترتيب بيان مي‌كنيم:

تخليه آب مخزن
قبل از انجام هر كاري، آب مخزن بايد به طور كامل تخليه شود و براي تخليه كردن آب مخزن، بايد شير ورودي آن را ببنديد. سپس شير خروجي (يا همان شير تخليه) كه در بيرون مخزن قرار دارد را باز كنيد تا آب موجود در مخزن خارج شود و پس از تخليه كامل آب مخزن، شير تخليه را ببنديد.

تميزكاري مخزن با مواد شوينده
در مرحله دوم، از مواد شوينده و آب داغ براي شستشوي مخزن استفاده مي‌كنيم. شلنگ آب و بُرس نرم براي تميز كردن كامل گوشه‌هاي مخزن، بسيار مناسب است. مخلوط شوينده بايد به مدت مشخص در مخزن بماند و از پاك شدن تمامي ذرات رسوبي، حتي به مقدار جزئي هم بايد مطمئن شويد.

از جمله ديگر ابزاري كه در جهت تميزكاري مخزن مي‌توان از آن استفاده كرد؛ جت آب پرفشار (Water Jet) است كه آب را با فشار زياد وارد مخزن مي‌كند. واتر جت از فاصله ۱۲۰ تا ۱۵۰ سانتي‌متري، با زاويه ۴۵ درجه، براي از بين بردن رسوبات استفاده مي‌شود. ضمن اينكه در زمان استفاده از آن بايد از عينك ايمني استفاده كرد.

شستشو منبع با آب
پس از شستشوي مخزن با شلنگ فشار بالا، تا زماني كه آب خارج شده از خروجي كاملا شفاف شود. سعي كنيد از آب داغ استفاده كنيد و اگر نياز بود تا چند ساعت صبر كنيد.

ضد عفوني كردن مخزن و لوله‌ها
با استفاده از اسپري ضد باكتري يا مايع سفيد كننده، آلودگي و ميكروب‌ها را به خوبي تميز كنيد. البته بايد توجه داشته باشيد كه درصد خلوص مواد شوينده تا چه ميزان است، زيرا در صورت تلفيق شدن با آب، مي‌تواند در آينده باعث به خطر افتادن سلامت افراد شود. اين مقدار معمولا ۴٪ است و مايع سفيد كننده براي ضدعفوني مخازن آب "آب ژاول" ناميده مي‌شود. استفاده از وايتكس و سركه نيز براي ضد عفوني كردن مخزن مناسب است.

براي شستشوي اتصالات و لوله‌هاي متصل به مخزن نيز مي‌توان با استفاده از پمپ آب، محلول مورد نظر را درون لوله‌ها پمپاژ كرد و در ادامه با پمپاژ آب گرم، عمليات شستشو را تكميل كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۵۷:۴۵ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

محاسبه حجم مخزن آب

ظرفيت مخزن آب
حجم يك جسم برابر با مقدار فضايي است كه جسم اشغال مي كند. يكاهاي اندازه‌گيري حجم سانتي‌متر مكعب (cm3) و متر مكعب (m3) است.

ظرفيت و حجم مخزن آب (بر حسب ليتر) محاسبه و شامل ۳ نوع مختلف مي‌شود كه در ليست زير قرار مي‌دهيم:

ظرفيت اسمي
ظرفيت واقعي
ظرفيت قابل استفاده
ظرفيت اسمي
به حجم مخزن آب به صورت كاملا پُر (تا لبه مخزن) ظرفيت اسمي مخزن آب، مي‌گويند. براي محاسبه ظرفيت اسمي، تنها بايد مطابق شكل هندسي مخزن، ابعاد و حجم كل مخازن را در نظر بگيريد.

به طور مثال: يك مخزن مربعي يا مستطيلي، با طول ۲ متر ، عرض ۲ متر ، ارتفاع ۴ متر، داراي ظرفيت اسمي ۲x۲x۴=۱۶ متر مكعب (V= X x Y x Z) است. يعني ظرفيت اسمي، طبق فرمول محاسبه شكل هندسي بدست مي‌آيد.

(حجم مكعب = طول x عرض x ارتفاع)

ظرفيت واقعي
حداكثر گنجايش پر شدن مخزن را ظرفيت واقعي آن مي‌گويند. حجم آب پر شده تا سطح شير توپي شناور (فلوتر) كه كمي پايين‌تر از لوله هشدار سرريز مخزن نصب مي‌شود، ظرفيت واقعي ناميده مي‌شود. براي اندازه‌گيري ظرفيت واقعي، بايد ابعاد داخلي مخزن را به جاي قسمت بيروني آن در نظر بگيريد.

ظرفيت قابل استفاده
قسمتي از مخزن كه داراي حداقل سطح آب در زير آبگير در پايين‌ترين ارتفاع مخزن است و آب از آن استخراج نمي‌شود، اصطلاحا آب مرده ناميده مي‌شود. ضمن اينكه مخزن، يك فضاي غير قابل استفاده دارد كه با نصب شناور (فلوتر) براي جلوگيري از سرريز شدن آب، خالي مي‌ماند.

ظرفيت آب قابل استفاده واقعي؛ يعني حجم بين بالاترين سطح آب (ظرفيت واقعي) و يك بُعد در پايين مخزن (آب مرده) كه به عبارت ديگر، يعني حجم آب موجود در مخزن كه قابل استفاده است.

محاسبه ظرفيت قابل استفاده مخزن
براي محاسبه ظرفيت قابل استفاده؛ حجم مخزن، بايد با ظرفيت پايين مخزن جمع شود. سپس عدد بدست آمده را از ارتفاع منبع كسر مي‌كنيم و ضرب در دو بُعد پايين و بالا مي‌كنيم تا "ظرفيت قابل استفاده" بدست بيايد.

به طور مثال: اگر حجم آب قسمت پايين مخزن ۲۰ ميلي‌ليتر و حجم آب قسمت بالايي برابر با ۴۰ ميلي‌ليتر باشد؛ حجم آب قابل استفاده مخزن، به صورت زير محاسبه مي‌شود:

۲۰+۴۰=۶۰ سانتي متر

۶۰ سانتي متر = ۰.۶ متر

(در شرايطي كه ارتفاع مخزن برابر ۲ متر است.)

۰.۶ - ۲ = ۱.۴ متر

۱.۴ x ۲ x ۴ = ۱۱.۲ متر

(بنابراين ميزان ظرفيت قابل استفاده مخزن برابر ۱۱.۲ متر مكعب يا ۱۱.۲۰۰ ليتر است. )

توجه: اكثر شركت‌هاي فعال در زمينه توليد مخازن آب پلاستيكي، ظرفيت اسمي را به عنوان ميزان حجم مخزن بر روي آن درج مي‌كنند. اما شركت تهران پليمر يارا، مقدار ظرفيت قابل استفاده را بر روي مخزن آب به صورت برچسب درج مي‌كند.

محاسبه حجم مخزن آب
واحد اندازه‌گيري ظرفيت و حجم مخزن ليتر است و براي مايعات استفاده مي‌شود. حجم و ظرفيت يك تانكر آب، از طريق ضرب و تقسيم ابعاد آن، با استفاده فرمول اشكال هندسي مخزن محاسبه مي‌شود.

اندازه‌گيري ابعاد
طبق شكل هندسي مخزن (مستطيل، بيضي، استوانه، مخروطي و…)، تمامي مخازن شامل طول، عرض، ارتفاع و شعاع مي‌شوند و مي‌توان عمق فضاي داخلي مخزن را با اين اطلاعات بدست آمده، اندازه‌گيري كرد. در نهايت، با محاسبه ابعاد بر حسب سانتي‌متر، به راحتي مي‌توان واحد سانتي‌متر را به ليتر تبديل كرد.

فرمول تبديل سانتي متر به ليتر
۱ متر = ۱۰۰ سانتي متر

(اگر طول يك مكعب برابر با ۴ متر باشد، برابر با ۴۰۰ سانتي‌متر مي‌شود.)

هر ۱ سانتيمتر مكعب = ۱ سي سي = ۱۰۰۰ ميليمتر مكعب = ۰.۰۰۱ ليتر

هر ۱ ميلي ليتر = ۱ سانتيمتر مكعب = ۱ سي سي = ۰.۰۰۱ ليتر

محاسبه حجم مخزن بر اساس شكل
همانطور كه گفتيم حجم مخازن آب را با استفاده از فرمول شكل هندسي آنها مي‌توان محاسبه كرد:

تانكر استوانه‌اي
هر منبع آب كه به صورت استوانه‌اي باشد را از طريق فرمول محاسبه حجم مخزن استوانه‌اي به ليتر محاسبه مي‌كنند. از جمله مخازن آب استوانه‌اي، مي‌توان به مخزن عمودي و افقي اشاره داشت.

حجم مخزن = عدد پي x شعاع به توان ۲ x‌ طول

(V = πr2h) = حجم استوانه به ليتر

π = عدد پي ۳.۱۴

r = شعاع

h = ارتفاع

a = طول جانبي

 

تانكر مكعبي (مستطيلي)
مخزن مكعبي معمولا در فضاهاي كم عرض و باريك كاربرد دارد. محاسبه حجم اجسام سه بعدي به شكل هندسي مخزن بستگي دارد و با واحد سانتي‌متر مكعب محاسبه مي‌شود. حجم مخزن مكعبي برابر با حاصل ضرب طول x عرض x ارتفاع (عمق) است.

cva = فرمول محاسبه حجم مكعب

(V = c x v x a)

c = عرض

v = طول

a = ارتفاع

 

تانكر بيضي (كپسولي)
براي محاسبه حجم مخزن بيضي يا كپسولي، ابتدا حجم كره و سپس حجم استوانه را در نظر مي‌گيريم:

(4/3)πr3 = فرمول محاسبه حجم كره

πr2a = فرمول محاسبه حجم استوانه

πr2((4/3)r + a) = فرمول حجم مخزن بيضي شكل

همچنين براي محاسبه قسمت كلاهك مخزن از فرمول زير استفاده مي‌كنيم:

حجم قسمت كروي = (1/3)πh2(3r – h) = حجم قسمت كروي

π = 3.14

r = شعاع

a = ارتفاع

 

تانكر مخروطي
مخزن قيفي يا تانكر مخروطي كه به زوك نيز معروف است، اين نوع مخزن در صنايعي كاربرد دارد كه مخزن بايد به طور كامل تخليه شود. تانكر قيفي، يكي از انواع مخازن آب پلي اتيلن است كه شكل هندسي آن شامل دو قسمت مخروطي شكل و استوانه‌اي مي‌شود.

براي محاسبه حجم بخش استوانه‌اي از فرمول محاسبه استوانه و براي محاسبه حجم قسمت مخروطي شكل از فرمول محاسبه مخروط استفاده مي‌شود. سپس براي محاسبه حجم منبع آب قيفي، حجم محاسبه شده اين دو قسمت را با يكديگر جمع مي‌كنيم.

فرمول محاسبه حجم استوانه = (V = πr2h)

فرمول محاسبه حجم مخروط = V=πr2h/3

(حجم مخزن قيفي = حجم استوانه + حجم مخروط)

محاسبه آنلاين حجم مخزن آب
براي محاسبه اتوماتيك و خودكار يك مخزن آب، نرم‌افزارهايي وجود دارد كه بر روي انواع گوشي‌ به راحتي نصب مي‌شوند؛ اين نرم‌افزارها، با وارد كردن اطلاعات مخزن قادر هستند به صورت آنلاين حجم مخازن را محاسبه كنند. در ليست زير ۳ مورد از آنها را معرفي مي‌كنيم:

Volume calculator (سيستم عامل Android)
Tank Volume Calculator (سيستم عامل Android)
Calculator.iO (سيستم عامل IOS)
سايت تهران پليمر يارا نيز امكان محاسبه آنلاين حجم مخزن آب را فراهم كرده است. كافي است حجم مخزن خود را بر اساس تعداد واحد ساختمان، به عنوان اطلاعات ورودي به آن بدهيد، تا بر حسب آن بهترين و مناسب‌ترين مخزن را به شما پيشنهاد بدهد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۵۷:۰۴ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

افزايش فشار آب ساختمان

افت فشار آب ساختمان يكي از مشكلات جدي است كه در فصل گرما و در زمان پيك مصرف آب، بخصوص براي ساكنين طبقات بالاتر ساختمان پيش مي‌آيد. عوامل مختلفي مانند: مشكلات در سيستم آبرساني ساختمان، خرابي و گرفتگي لوله‌ها، عدم وجود تجهيزات مناسب (مانند: مخزن آب، پمپ آب، سيستم لوله كشي مناسب و…) از دلايلي اصلي افت فشار آب در ساختمان‌ها هستند. در اين مطلب، ضمن بررسي دلايل اصلي افت فشار آب، راهكارهايي ساده و در عين حال كاربردي، براي رفع كامل افت فشار آب ساختمان به شما عزيزان ارائه شده است.

گرفتگي لوله‌ها به دليل كهنه بودن، رسوب يا زنگ زدگي لوله‌ها
شيرها و اتصالات، نقش مهمي در حفظ فشار و جريان آب دارند. شايع‌ترين دليل افت فشار آب ساختمان، نشتي لوله‌هاي آب است كه در اثر عواملي مانند فرسودگي و پوسيدگي لوله‌هاي آب، تحمل ضربه، تركيدگي و شكستگي، خرابي واشر شير آب، نصب غير اصولي، سست بودن و همينطور يخ زدن لوله‌هاي آب اتفاق مي‌افتد.

 

راهكار: با شستشو و تميزكاري لوله‌هاي قديمي، رسوب و زنگ زدگي آنها را از بين ببريد، اما در صورتي كه لوله‌هاي شما خيلي قديمي شده يا دچار فرسودگي شديد شده است، بايد آنها را تعويض كنيد.

خرابي يا عدم وجود پمپ آب مناسب براي تمام طبقات
پمپ آب، يك دستگاه با قابليت تنظيم فشار آب است كه آب را با فشار به داخل لوله‌ها و انشعابات ساختمان هدايت مي‌كند. موارد زير باعث مي‌شود پمپ آب به درستي كار نكند:

خرابي پمپ آب و نشتي آن
عدم تنظيم پِرِشر سوئيچ پمپ تحت فشار
خرابي منبع انبساط
گرفتگي شير صافي يا شير فلكه كنتور
راهكار: اصلي‌ترين راهكار افزايش فشار آب ساختمان؛ خريد و نصب پمپ آب مناسب، با توجه به تعداد واحدها و طبقات ساختمان است، به نحوي كه جوابگوي تامين فشار مورد نياز براي تمامي واحدها به خصوص طبقات بالا باشد.

نكته مهم: در صورت موافقتِ ساير ساكنين ساختمان، خريد و نصب پمپ آب به صورت جداگانه براي واحد شخصي، يك راهكار است. بدين منظور، مي‌توانيد از پمپ‌هاي آب نيم اسب، بدون صدا يا كم صدا در داخل يا مشاعات واحد خود (در انباري، در تراس و…) استفاده كنيد.

خرابي يا عدم وجود منبع انبساط در ساختمان
منبع انبساط در سيستم آبرساني ساختمان، فشار اضافي در سيستم لوله‌كشي آب را تحمل و كمبود آب را جبران مي‌كند. خراب شدن منبع آب انبساط يا مخزن تحت فشار در دو حالت اتفاق مي‌افتد؛

سوراخ شدن تيوپ داخل مخزن
كم يا تنظيم نبودن فشار هواي تيوپ مخزن
هر يك از موارد بالا، منجر به خاموش و روشن شدن‌هاي مكرر پمپ آب، خرابي و حتي از كار افتادن آن مي‌شود.

راهكار: در صورت مشاهده عواملي مانند پوسيدگي بدنه مخزن انبساط، سوراخ شدن تيوپ داخل مخزن، عدم تنظيم باد تيوپ يا تعريق بدنه مخزن انبساط، بايد مخزن يا قطعات آن را تعويض كرد.

عدم وجود مخزن ذخيره آب مناسب در ساختمان
عدم وجود مخزن آب در ساختمان، ضمن اينكه غير قانوني و تخلف است، باعث افت فشار آب ساختمان‌هاي مجاور نيز مي‌شود. طبق مقررات ملي ساختمان، هر ساختمان بايد با توجه به تعداد واحدهايش، حداقل يك مخزن آب مناسب داشته باشد. اينكه ليتراژ مناسب مخزن آب چقدر بايد باشد؛ بر اساس تعداد طبقات و تعداد افراد ساكن در آن محاسبه مي‌شود.

راهكار: تامين و نصب مخزن آب در ساختمان منجر به افزايش فشار آب، به خصوص در ساعات اوج مصرف و در زمان قطعي آب مي‌شود. با داشتن مخزن آب در ساختمان، آب مورد نياز در ساعات مختلف روز و شب، ذخيره مي‌شود تا در زمان نياز، با فشار مناسب به هر يك از واحدهاي ساختمان منتقل شود. بنابراين طبق مقررات ملي ساختمان و شركت آب و فاضلاب، سازندگان هر ساختمان موظف به خريد مخزن آب و نصب آن قبل از پمپ آب هستند.

 

نشتي يا تركيدگي لوله‌هاي آب در ساختمان
گاهي لوله‌هاي آب ساختمان در اثر فرسودگي، پوسيدگي، ضربه يا فشار زياد؛ دچار تركيدگي يا نشتي آب مي‌شود كه به طور مستقيم دليل افت فشار آب در ساختمان است.

 

راهكار: شما بايد قبل از هر چيز، به بررسي سلامت لوله‌هاي سيستم آبرساني ساختمان، جهت رفع نشتي آن بپردازيد. اگر شما در پيدا كردنِ لوله‌اي كه دچار نشتي آب شده، با مشكل مواجه هستيد؛ حتما بايد از دستگاه فلومتر براي تشخيص محل دقيق نشتي آن استفاده كنيد. فلومتر دستگاهي است كه به كمك آن مي‌توانيد محل دقيق نشتي لوله‌هاي آب را شناسايي كنيد.

استاندارد نبودن قطر لوله‌ها و لوله‌كشي نامناسب در ساختمان
قطر لوله‌هاي آب از جمله مهمترين عواملي است كه در زمان نصب بايد توسط كارشناسان به خوبي بررسي شود. اگر قطر لوله‌هاي آب غير استاندارد باشد؛ منجر به افت محسوس فشار آب در ساختمان مي‌شود.

راهكار: تعويض و استانداردسازي لوله‌ها، منجر به افزايش فشار آب تمامي واحدهاي ساختمان مي‌شود. در نظر داشته باشيد؛ در شرايطي كه لوله كشي مناسب در ساختمان انجام نشده باشد؛ تعويض پمپ آب، منجر به افزايش فشار آب نمي‌شود! چه بسا به دليل عدم تناسب بين سايز لوله و فشار پمپ آب، شبكه لوله كشي ساختمان با مشكل جدي‌ مواجه شود.

خرابي آبگرمكن، پكيج ديواري يا موتورخانه مركزي ساختمان
گاهي ممكن است؛ عليرغم فشار بالاي آب سرد، لوله‌هاي آبگرمكن يا پكيج دچار گرفتگي مي‌شود. در نتيجه فشار آب گرم واحد شما تا حدود زيادي كاهش پيدا مي‌كند.

راهكار: گرفتگي‌ها و رسوب ناشي از املاح آب در لوله‌هاي پكيج يا آبگرمكن، به سادگي با انجام سرويس دوره‌اي پكيج، قابل رفع شدن است.

معيوب بودن و خراب شدن شير فشار شكن آب
شير فشار شكن آب، بر روي لوله اصلي آب ساختمان نصب مي‌شود كه در صورت خرابي، سيستم آبرساني ساختمان را دچار مشكل مي‌كند.

راهكار: حل مشكل فشار آب در زمان خرابي شير فشار شكن؛ از طريق بررسي شير فشار شكن آب توسط كارشناسان و اطمينان از بسته يا نيمه بسته بودن آن يا تعويض آن در صورت خرابي، انجام مي‌شود.

درست كار نكردن سوئيچ اتوماتيك
پِرشر سوئيچ اتوماتيك، يك دستگاه براي كنترل و تنظيم فشار آب است. تنظيم نبودن و درست كار نكردن سوئيچ اتوماتيك، باعث خرابي پمپ آب، افزايش هزينه‌هاي برق و كاهش فشار آب ساختمان مي‌شود. البته بايد توجه داشت كه اتصال پمپ به مخزن آب، نيز در فشار آب ساختمان تاثير دارند.

راهكار: بررسي و تميز كردن سوئيچ اتوماتيك و تعويض قطعات آسيب‌ديده، راهكارهايي هستند كه در صورت درست كار نكردن سوئيچ اتوماتيك براي حل مشكل افت فشار آب استفاده مي‌شوند.

سخن پاياني

در اين مطلب، دلايل اصلي افت فشار آب ساختمان و همينطور راهكارهايي جهت حل اصولي اين مشكل را بررسي كرديم. در كنار رعايت الگوي صحيح مصرف، سالم بودنِ سيستم آبرساني يك ساختمان از زمان نصب تا زمان بكارگيري از اهميت بالايي برخوردار است، چرا كه تاثير مستقيم بر زندگي روزمره ما دارد. همچنين براي جلوگيري از ضررهاي احتمالي، آگاهي از شرايط آبرساني يك ساختمان براي ساكنين آن بسيار حياتي است.

 


برچسب: افزايش فشار آب،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۵۳:۱۵ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

قيمت مخزن آب

قيمت مخزن‌هاي آب به عوامل مختلفي بستگي دارد. در ادامه، به برخي از اين عوامل مي‌پردازيم:

كيفيت مواد اوليه: مخازن با مواد اوليه درجه يك و افزودني‌هاي تقويت‌كننده كيفيت، مقاوم و بهداشتي هستند.
اندازه و ظرفيت مخزن: مخازن بزرگتر قيمت بيشتري دارند.
شكل مخازن: مخازن عمودي نسبت به مخازن افقي قيمت بالاتري دارند.
امكانات و لوازم جانبي: مخازن تك لايه براي ذخيره مايعات غيرآشاميدني و مخازن چند لايه براي آب آشاميدني مناسب‌اند.
ضخامت مخزن: ضخامت بيشتر مواد اوليه هزينه توليد را افزايش مي‌دهد.
چطور مخزن آب را انتخاب كنم؟
براي انتخاب مخزن آب، نكات زير را در نظر بگيريد:

نوع مخزن: انواع مخزن‌ها شامل مخازن استوانه‌اي، مخازن مكعبي و مخازن بيضي يا كپسولي هستند. انتخاب نوع مخزن بستگي به فضاي موجود و نيازهاي شما دارد.
مقاومت در برابر اشعه ماوراءبنفش: اگر مخزن براي ذخيره آب آشاميدني است، مطمئن شويد كه مخزن مقاوم در برابر اشعه ماوراءبنفش و ضد باكتري است.
مقاومت در برابر شرايط آب‌وهوايي: اگر مخزن در فضاي باز قرار مي‌گيرد، مطمئن شويد كه مقاوم در برابر شرايط آب‌وهوايي مختلف است.
ظرفيت مخزن: بر اساس نياز خود، حجم مخزن را تعيين كنيد.
سيستم شيرآب: مخزن بايد داراي سيستم شيرآب مناسب باشد.
قيمت و كيفيت: قيمت مخزن را با كيفيت و ويژگي‌هاي آن مقايسه كنيد.
 
ادامه نوشته


برچسب: قيمت مخزن آب،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۴۶:۲۴ توسط:admin موضوع: نظرات (0)

عوامل موثر بر خريد مخزن آب

به طور كلي، مخزن‌هاي آب از جنس‌هاي مختلفي مانند پلاستيك، فلزي، پلي‌اتيلن، استيل، زيرزميني و سه‌لايه توليد مي‌شوند

1. انتخاب مناسب براي شما به نيازها و محيط مورد استفاده بستگي دارد. در ادامه، به برخي نكات مربوط به خريد مخزن آب مي‌پردازم:

حجم منبع آب: قبل از خريد، حجم مورد نياز خود را تعيين كنيد. اين به ميزان مصرف آب و تعداد نفرات در خانواده‌تان بستگي دارد.
جنس مخزن: مخزن‌هاي پلاستيكي مقاوم در برابر زنگ‌زدگي و خوردگي هستند2. همچنين، مخزن‌هاي فلزي نيز مي‌توانند گزينه‌ي مناسبي باشند.
مكان نصب: آيا مخزن آب در داخل يا خارج از ساختمان نصب مي‌شود؟ آيا مخزن زيرزميني است؟
نگهداري و نصب: مطالعه‌ي دقيق دستورالعمل‌هاي نصب و نگهداري مخزن آب مهم است.
با توجه به نيازهاي خود، مي‌توانيد از فروشگاه‌هاي آنلاين مخزن آب مناسب را انتخاب كنيد345. اميدوارم اين اطلاعات به شما كمك كند!

استفاده از مخزن زيرزميني مناسب است؟
بله، استفاده از مخزن زيرزميني مي‌تواند گزينه‌ي مناسبي باشد. اين نوع مخزن‌ها به عنوان يك راه حل موثر براي ذخيره‌سازي آب در فضاهاي محدود و براي جلوگيري از تغيير دما و نور خورشيد مناسب هستند. همچنين، مخزن‌هاي زيرزميني از نظر ظاهري نيز ديگران را نگران نمي‌كنند. قبل از نصب، مطمئن شويد كه محل نصب مناسب است و از دستورالعمل‌هاي نصب پيروي كنيد.

كجا بايد دقت كرد تا اشكال در مخزن آب پيدا نشود؟
نصب مخزن آب به درستي و با دقت انجام شود تا اشكالاتي در آينده به وجود نيايد. در ادامه، نكاتي را براي نصب مخزن آب در نظر بگيريد:

محل نصب: مخزن آب را در محلي انتخاب كنيد كه قابل دسترسي باشد و از نور مستقيم خورشيد محافظت شود.
زيرسازي مناسب: اگر وزن مخزن پس از پر شدن زياد است، زيرسازي مناسبي را در نظر بگيريد. مخزن را روي سطح بتني يا سكو قرار دهيد.
اتصالات صحيح: نصب اتصالات مخزن به درستي انجام شود تا نشتي جلوگيري شود.
لوله سرريز: لوله سرريز را به گونه‌اي انتخاب كنيد كه آب تخليه شده از آن به كف و زيرسازي مخزن آسيب نرسد.
جلوگيري از تابش مستقيم آفتاب: مخزن را در محلي قرار دهيد كه از تابش مستقيم آفتاب محافظت شود.
با رعايت اين نكات، مخزن آب به درستي نصب خواهد شد و مشكلات آينده را كاهش خواهيد داد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۴۰۳ساعت: ۱۰:۴۵:۴۴ توسط:admin موضوع: نظرات (0)